sobota 9. listopadu 2013

RC recenze: Reset

Reset (Reset, #1)Původní název: Reboot
Autor: Amy Tintera
Série: Reset
Díl: 1.
Nakladatelství: Egmont
Datum vydání: červen 2013
Počet stran: 384

                                 Anotace
Před pěti lety jsem zemřela. O 178 minut později jsem vstala z mrtvých.

Před pěti lety byla dvanáctiletá Wren Connollyová třikrát střelena do prsou. Po 178 minutách vstala z mrtvých jako resetka: silnější, rychlejší, odolnější a bez emocí. Čím déle jsou totiž reseti mrtví, tím méně v nich zůstává po oživení lidského. Wren 178 je nejnebezpečnější reset v Texaské republice. Nyní ve svých sedmnácti letech slouží v polovojenské jednotce společnosti KLEZ (Korporace pro lidskou evoluci a zalidnění).

Wren je jako zkušená bojovnice pověřena výcvikem nových resetů, ale její poslední nováček – Callum Reyes – je nejhorší, jakého kdy viděla. Callum byl oživen 22 minut po své smrti, a tak prakticky zůstal člověkem. Má příliš pomalé reflexy a nepatřičné otázky a jeho nikdy neuvadající úsměv vyvádí Wren z miry. Pořád však odpovídá za jeho výcvik. Když Callum odmítne splnit rozkaz, dostane Wren poslední šanci ho srovnat – jinak ho bude muset zlikvidovat. Wren dosud vždy uposlechla každý rozkaz a ví, že když se vzepře, bude také zlikvidována. Ale zároveň se nikdy necítila tak živá jako s Callumem…


                                                 Pár slov k obálce
Obálka Resetu je jednoduchá, poze s červeným čárovým kódem. Čtenáře tak může hned napadnout, že téma knížky budou roboti nebo v tomhle případě reseti. Je pravda, že v knihkupectví by mě na první pohled nezaujala, ale na ten druhý se mi hrozně líbí.

                                     Reboot (Reboot, #1) Reboot (Reboot, #1) 

                                       Australská obálka     Americká obálka


                                                    Trailer ke knize


                                                   Můj názor na knihu
.Na Reset psalo recenzi spoustu lidí a mě díky tomu zaujal, říkala jsem si, že musí být něco extra. Námět tak totiž vypadá. Hrozně se mi líbí, jak je originální. Přeci jenom, když někdo umře a pak zase oživne, je z něj zombie, ne? Tady se díky viru stane resetem - a podle toho, za jak dlouho po smrti se probudíte, tak silní, zak rychlí, tak bezcitní jste. Vypravěčka tohohle příběhu, Wren Connollyová je stoosmasedmdesátka (tzn. je 178 minut po smrti)  a má vůbec největší číslo v celém Texasu. A... miluje zabíjení, co chtít víc?

✨ Obálka, jak už jsem psala, vypadá „roboticky", a tak jsem se těšila na resetský příběh a hrdinku bez samostatného uvažování a citů. Můj sen se plnil asi tak 20 stránek, kdy se Wren stoosmasedmdesátky všichni báli nebo štítili, měli z ní respekt a ona byla dokonalá zabíjecí mašina. Pak ale ups, přišel Callum, beznadějná a city ovládaná dvaadvacítka. Měl svérázné názory a Wren ho zaujala, dokonce natolik, že se k ní prostě musel dostat blíž... Vidíte to? Tady nastal hlavní zlom příběhu, kdy se z bezcitné Wren stala pocity zmítaná hlavní hrdinka, dokonce víc než leckterá jiná. Potom už jsem si jen mohla říkat: „Wtf? Vždyť je 178?!" Chápu, šlo o to, že on probudil její lidskou stránku, ale stejně. Čekala jsem, že se jen tak přeměnit nenechá.

 „Námět knihu nedělá," tak to řekla jedna moje kamarádka. V téhle knížce to platí dvojnásob. Kniha je napsaná v ich-formě, a tak toho bylo hodně na Wren. Mě ale nikdy nezaujala, vzhledem mi navíc dost připomínala Tris z Divergence. Stejně tak jsem to měla s Callumem, který mi naopak připomínal Adama z Jsem roztříštěná. Nemohla jsem si pomoct, pořád mi na nich obou něco chybělo. Kouzlo, charisma. Zkrátka NĚCO, pro co si tu danou postavu zapamatujete navždy. V Resetu ale nebyla žádná taková postava, myslím, že za pár měsíců už si na ně bohužel ani nevzpomenu.

Alívio Imediato | via TumblrAbych ale nebyla pořád jen kritická, na Resetu se mi líbilo, jak rychle kniha plynula a jak snadno se tak četla. Myslím, že kdybych měla více času, slupla bych ji na posezení. Tady ovšem narážíme na další můj problém s touhle knihou. A to právě rychlost děje. Když už se v knize něco stalo, stalo se to tak rychle, že hned bylo po něm. Celkově mi taky připadal hodně snadný a bez překážek. Přeci jenom, vždycky je v knize nějaký zádrhel, něco, kdy si nejste vůbec jistí, jak to nakonec skončí a jestli vůbec vyváznou živí. Tady mi to ale připadalo, jako by Callum a Wren dokázali překonat všechno, osud jim žádné klacky pod nohy neházel, chápu...

<3...Na všech knihách miluju, ne přmo zbožňuju vedlejší linii příběhu, a to lásku. Pokud hádáte další skepsi, budete muset ještě jednu přetrpět. Protože mi ani jeden z hrdinů nepřirostl k srdci, tak jsem moc neholdovala ani jejich lásce. (Které tam k mému neštěstí  pomálu rozhodně nebylo.) Chvílemi mi připadalo, že je jejich románek hlavním tématem příběhu, pořád se líbali, muchlali nebo ňuchňali. A mně se to vždycky líbí a čtu si tyhle pasáže s přiblbým výrazem na tváři. Zase je tu to „ale". Tady jsem ale měla co dělat, abych nezvedala oči vsloup.

Celkově Reset není zase tak špatný. Námět je originální, děj je celkem dobře popsaný a kdo si oblíbí Wren a Calluma, zamiluje si tuhle knihu úplně. Mně bohužel nesedla hlavní hrdinka ani Callum a vůbec celé jejich charaktery mi připadaly podivně hrané. Akce na mě trvala moc krátce a jelikož jsem očekávala něco jiného, něco víc, mě osobně Reset zklamal.

                                                                        3/5


Tímto bych chtěla srdečně poděkovat nakladatelství Egmont za poskytnutí recenzního výtisku.

1 komentář:

  1. Mne sa veľmi páčila hl. hrdinka aj vtipný hrdina 8) Neskôr sa t skôr sústredilo na ten útek a dosť veľa vecí im záhadne pekne vychádzalo 8D ale všeobecne sa mi kniha páčila a veľmi rýchlo som ju prečítala. Navyše obálka je krásna 8)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za projevenou podporu nebo kritiku, obou si vážím.