sobota 1. prosince 2012

Vánoce jsou zase tady - Vaše Vánoční tradice


Další Vánoční projekt z dílny Niklause z blogu Life Full of Books. Cílem je každou sobotu uveřejnit článek na dané téma. Více zde. A jelikož jsem to minulou sobotu nestihla, se zpožděním přidávám první téma a zítra se na blogu objeví druhé. :)

                                                              Vánoční tradice

  Celkově se u nás doma vánoční tradice příliš nedodržují. Nikdy jsme nerozkrajovali jablka, ani nelili olovo, ani si nepouštěli lodičky z ořechů a koukali kam doplavou. Naší jedinou dodržovanou tradicí je adventní věnec, který jsem dělala zrovna dnes a potom vánoční den..
    Na Štědrý den se probouzím vždycky brzo, tak kolem půl sedmé Je to jediný den, kdy stávám brzo a nejdu do školy, protože jinak spím tak do devíti. :) A potom? Potom začíná můj ranní pohádkový maraton. Táta mě naučil si pár dní před Vánoci podtrhat v programu na co se chci dívat :D, takže si ho ráno vezmu k ruce a dívám se až do té doby, než se nevzbudí sestra, která mi to vždycky přepne na něco jiného a protože je Štědrý den, tak se s ní přece nesmím hádat (naše rodinné pravidlo). Po snídani (kakao a cukroví) se jde zdobit stromeček. Dříve to dělali rodiče, ale od té doby, co jsme vyrostli, tak ho zdobíme s nimi. Zdobení si vždycky moc užívám, ale samozřejmě se nevyhneme hádkám o tom, kolik Arabesek dát na stromeček a že jedna strana (ta, kterou zdobím já) je přeplácaná a ta druhá holá. :D Naše klasika.
    Jelikož máme dvougenerační dům, tak pod námi bydlí moje babička a děda. Ta vždycky vaří oběd i večeři. K obědu dělá každoročně čočkovou polévku a houbového kubu ( musím ho sníst, i když nejím houby, jinak bych nic nedostala :P ). Po obědě vyrážíme objíždět s babi a s dědou hřbitovy a nakonec se stavíme u prababičky na kus řeči. :) Po pěti hodinách (tradičně v půl šesté) jedeme domů, kde se začně rychle připravovat Štědrovečerní večeře = ryba (někdy i rybí prsty), bramborový salát a grog. Potom, co se narvu až k prasknutí následuje přesun k babiččinu stromečku, jásání, zuřivé trhání balícího papíru a přesun ke stromečku číslo 2, tomu našemu, kde probíhá to stejné. :) Když si to takhle píšu, už se na to moc těším. Sice vím, co dostanu, ale ta atmosféra je úžasná.
  V dalších dnech následuje rodinná pohoda, jezení 20 druhů cukroví, praní se o to nejoblíbenější - Vosí hnízda a další dárky od příbuzných. Sice nedodržujeme skoro žádné vánoční tradice, ale mně to takhle stačí a mám to takhle ráda.




1 komentář:

  1. ja si vždy kúpim program v časopise a zakrúžkujem si, čo chcem pozerať 8D ale na Štedrý deň je aj tak toľko práce, že som rada, keď stihnem Popolušku 8D

    OdpovědětVymazat

Děkuju za projevenou podporu nebo kritiku, obou si vážím.