úterý 2. října 2012

Recenze: Hra Údolí Sezóna 1


Originál: Das Tal - Season 1, Band 1: Das Spiel                                                       
Autor: Krystyna Kuhn
Naladatesltví: DEUS 
Počet stran: 256 stran

                                            Anotace
První díl úspěšné serie Údolí , Hra Sezóna 1 napsala německá autorka Krystyna Kuhn . Kniha je velmi čtivá a poutavě napsaná a slibuje čtenáři dobrodružný a temný příběh. Každý díl má svou kriminální a tajemnou zápletku, ve všech se objevuje něco strašidelného a úzkostného. Na konci každé z knih najde čtenář zlověstnou tabulku, v níž je stručně zaznamenáno, kteří lidé v tomto díle zahynuli. V prvním díle slaví nováčci na Grace College úvodní večírek v loděnici. Julia a její přátelé si však brzy povšimnou, že tu něco nehraje. Nacházejí se v odlehlém údolí uprostřed kanadských hor. Proč se tady ale kolem objevuje tolik cedulí s nejrůznějšími zákazy? A proč není toto místo k nalezení ani na internetových vyhledávačích? Situace se ještě více zdramatizuje, když Juliin bratr Robert pozoruje nějaké děvče, které skočí do jezera, je staženo vírem a utopí se... Když pak tuto hrůzostrašnou příhodu vypráví další den ostatním, nikdo nevěnuje jeho slovům pozornost a nikdo mu nevěří ani Julie. Jedna z dívek se však opravdu pohřešuje. Její zmizení je ještě záhadnější vzhledem ke skutečnosti, že tato dívka byla po celý život upoutána na invalidní vozík..

                                                           Můj názor na knihu
 Julia a Robert Frostovi jsou přijati na Grace College, která se nachází uprostřed severské přírody obklopena jezerem. Robert má už první noc předtuchu, že v Grace je něco zlého a má pravdu. Julia i Robert jsou si jistí, že smrt té dívky nebyla jen náhoda a že za tím stojí vražda. Ale vrah po sobě pečlivě zametl stopy...
Jednoho dne, když jsem se zastavila v knihovně, mě zaujala v oddělení K tahle knížka. Anotace byla taková tajemná, kriminální a když jsem do knížky nahlédla, hned jsem se začetla.
  Nevím proč, ale Hru jsem četla vždycky v noci. Ta noc vážně krásně dokreslovala atmosféru už tak ponurého děje. Už ze začátku se mi autorčin styl líbil, je takový přímý, nic neskrývá a popisuje věci takové, jaké jsou. Při téhle knížce mi vážně běhal mráz po zádech. Ať to bylo ve chvílích, kdy se ukazovalo, že Grace College je vážně zlá nebo ve chvílích, kdy jsem si nemohla být nikdy jistá, který z těch lidí je vrah.
  Na knížce mě překvapila minulost Juliy a Roberta, malé náznaky toho, co se stalo a proč museli tak daleko ode všeho, proč museli zapomenout a nikomu nevěřit. Pro mě to bylo nesmírně vzrušující a k mé radosti je  na  konci rozuzlení. Kriminální zápletka se Krystyně Kuhn vážně podařila. Až dokonce jsem vůbec netušila, o koho by mohlo jít a podezřívala jsem snad všechny.
  Postavy v téhle knížce mi byly většinou sympatické. Julia měla velké tajemství, a tak nikomu nedůvěřovala, ale mně to nijak nevadilo, bylo to vlastně takové příjemné. Robert je matematický génius, který viděl vše jako rovnici, což vás přinutí k zamyšlení a možná, že to tak je. Hra bych řekla, že v sobě měla všechny možné charaktery postav.
  A co by to bylo za knížku bez romantiky. Podle mě by to byla dobrá knížka i bez ní, ale kapak nikdy neuškodí. U toho kluka jsem ale až do konce nevěděla, co má za problém, takže jsem s tím zas tak moc nesouhlasila. No jo, moje soukromá vada. :D
  Hra má na konci tabulku mrtvých. Na mě byla "přiliš" krátká, ale já jsem takový morbidní typ, nejradši bych tam viděla stránkový seznam, jsem vážně praštěná.
 Pořád nevím, jaké dát Hře hodnocení, někdy jsem byla z příběhu a z uvažování postav zmatená. Nicméně Hru vážně doporučuji všem, kdo mají rádi tajemno, trochu krimi a kapku romatiky.Takže jsem se nakonec rozhodla dá:

                                                                           4,5/5

P.S. Omlouvám se, že jsem ještě nevložila Měsíční shrnutí, ale ještě čekám pár objednaných knížek, takže bude, až dojdou. Čekám, že v nejbližších dnech. :)


1 komentář:

  1. Tuhle knížku jsem si dneska půjčila abych měla co číst na dovolené, vůbec nikdy jsem o ní neslyšela, jen jsem prostě nevěděla, co vzít :D tak právě hledám na netu nějaký to hodnocení. podle toho co píšeš nevypadá nejhůř,tak snad nezklame:))

    OdpovědětVymazat

Děkuju za projevenou podporu nebo kritiku, obou si vážím.