neděle 21. října 2012

Recenze: Čaroděj - Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela

Originál: The Magician - The Secrets of the Immortal Nicholas Flamel
Autor: Michael Scott
Nakladatelství: Albatrosmedia- Knižní klub
Počet stran: 472

                                 Anotace
Nikolas Flamel pokračuje v zápiscích dalších dvou velmi hektických dnů. Nyní se nachází v Paříži a s ním i dvojčata a Scathach. Uvědomuje si, že musí rozvíjet sílu Sofie a Joshe, aby mohli naplnit proroctví. Setkávají se s dalšími nesmrtelnými bytostmi, a jejich pobyt ve francouzské metropoli způsobí více než velké zmatky. Nikolasovi a Perenele se však čas neúprosně krátí. Každý den stárnou o rok, jejich schopnosti slábnou a tělesná schránka chřadne. Podaří se probudit i Joshovu skrytou moc? Zvládne Sofie umění ovládat další živel? V pokračování Alchymisty se samozřejmě znovu střetnou s dávným čarodějem Johnem Dee, který tentokrát proti nim nebude stát sám. Druhý díl Tajemství Nikolase Flamela je opět napínavý a plný nečekaných bitev a zvratů.

                                                                   Můj názor na knihu

  Čaroděj začíná přesně tam, kde skončil Alchymista , a to v Paříži v bazilice Sacré-Coeur. Všichni jsou vyčerpaní, ale nic nekončí, právě naopak. Na scéně se objeví Niccolo Machiavelli, možná ještě lstivější a nebezpečnější než John Dee. A co to znamená? Že Flamel musí rychle najít někoho, kdo zasvětí Sofii do dalšího živlu - ohně a někoho, kdo probudí Joshovy schopnosti. Ale "ti zlí" mají oči všude...
    Mezi Alchymistou a Čarodějem jsem udělala nedobrovolně velkou časovou mezeru, takže když jsem byla hned na prvních stránkách vržena do děje, chvíli mi trvalo, než jsem se zorientovala.
     Hlavními hrdiny celého příběhu a proroctví jsou dvojčata: Josh a Sofie, o kterých nevím, co si mám myslet. Připadá mi, že je autor zase tolik nepropracoval.Já vlastně ani moc nevím, jací jsou, v knize je jim samotným věnováno opravdu minimum prostoru. Flamel, nad ním jsem někdy kroutila hlavou, protože mi připadalo, že si sám kope hrob, u něj nevím na čem jsem, připadá mi, že někdy nejedná zase tak čestně, jak říká. Ale abych pořád jen nekritizovala, musím autorovy pochválit Perenelu Flamelovou. Je to má nejoblíbenější postava, která i když je mimo děj, tak mi přijde ze všech postav nejzajímavější. Perenela je příjemná, odvážná a nikdysenevzdávající čarodějka, která i když stárne, dělá maximum (na rozdíl od Flamela.) Samozřejmě nesmím zapomenout na Scatty, Johanku a Saint-Germaina, kteří Čarodějovi dodávají šťávu.
    V knížce mě někdy překvapily momenty, kdy John Dee a ostatní "zlouši" vytasili na skupinku: dvojčata, Flamel, Scatty, Johanka a S.-G. nějakou prastarou mocnou bytost a oni je porazili. Když se měli na scéně objevit starověké válečnice a strašná, děsivá bytost a vy si řeknete, to bude souboj no a on zase tak není. V Čarodějovi "ti hodní" neprohrávají, což je pěkné, ale ke konci mi to chvíli i chybělo, protože to bylo až moc předvídtaelné.
  Čaroděj mě ale hodněkrát velice překvapil. Pokaždé se v příběhu objeví nějaká starobylá bytost, která mě překvapí. Michael Scott totiž vytvořil příběh, ve kterém najdete snad úplně všechno z bájí, mýtů a legend. Ať jde o starobylé bytosti, tvory nebo bojovníky i lidi, o  kterých jste někdy slyšeli, najdete je tam. Sama jsem byla překvapená a ještě jsem, kdo nebo co všechno se tam nachází. Za to mu dávám velké plus.
  Celkově je zápletka knížky vážně originální, já ještě nikdy žádnou stejnou knížku nečetla. Natož knížku s více jako 450 stranami, která se odehrává během 2 a kousku dne. Děj je v Čarodějovi opravdu popsaný do nejmenšího detailu, dalo by říct minutu po minutě. Mně se to líbilo, i když někdy nastaly příliš zdlouhavé fáze, ale akce, která byla vlastně od začátku, až do konce, to bohatě vynahradila.
  Kniha se odehrává v Paříži, což krásně oživuje děj. Je vidět, že autor tohle město dobře zná, protože nás neustále zasypává názvy ulic anebo pamětihodnostmi.
Čaroděj má pěkný a poutavý děj, který vás zaručeně nepustí a vy se prostě budete chtít dozvědět, jak to bude dál. Kdyby byly více propracované postavy, dostal by plný počet, ale přesto dávám velmi slušné hodnocení, a to:
                  

                                                                           4/5

                                                      

                                       

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za projevenou podporu nebo kritiku, obou si vážím.